21. ledna 2016

... připravím ovesnou kaši s mákem a borůvkami

Ovesná kaše je jako snídaně zkrátka nepřekonatelná. Potěší, zahřeje na těle i na duši, nastartuje do nového dne a dodá potřebnou dávku ranní energie. Je tam prostě všechno :-)


Mou oblíbenou variantu s karamelizovanými jablky už znáte. Ale dnes v noci jsem měla sen. Sen o makovém poli a to byla taková krása, až mě z toho osvítil nápad s přidáním máku do mé ranní kaše. 

Jak na mikrovlnkovou kaši inspirovanou Flo už víte a tohle je úplně ten stejný princip. Jen jsem k vločkám přidala polévkou lžíci mletého máku. 

Potřebujeme:
drcené ovesné vločky - 2 lžíce
špetičku soli
150 ml mléka nebo trošinku víc
cukr, med nebo třeba agávový sirup na oslazení 
mletý mák
ovoce
oříšky nebo lupínky


Vločky se solí a mákem vsypu do vyšší plastové nádoby, zaliju mlékem a nechám 2 minuty vlnit na vysoký výkon. Poté přiliju ještě trochu mléka asi půl deci a nechám chvilku odstát. Vyklopím na pěkný talířek a malinko prohřeju v mikrovlnce na příjemnou teplotu. 

Mezitím jsem si na pánvičce opekla mandlové lupínky. Opékat je koneckonců nemusíte, budou fajn i tak jak jsou, opečené jsou ale trošičku lepší, rozvoní se a víc křupnou, navíc je to jen pár vteřin práce. 

K tomu máku jsem pořád měla představu švestek, ty by se k tomu, panečku báječně hodily. Bohužel švestky nejsou... Tak jsem nějak intuitivně zůstala u fialové barvy a přidala kopeček zavařených borůvek a byla to naprostá pecka. 
Vločky, mák, mandle a borůvky, super kombinace pro super ráno. 



Mějte krásný den!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .