20. dubna 2015

..... připravím skvělou ovesnou kaši s karamelizovanými jablky

Taky máte rádi sladké snídaně? Koláče, buchty, chleba s máslem a medem, to je moje. Ale je moc fajn udělat si snídani sice nasladko, ale tak trošku zdravěji

Na tuhle skvělou kaši potřebujete jen pár ingrediencí, které jsou prostě vždycky doma. Příprava je jednoduchá a celkem rychlá. Já mám ale tyhle teplé snídaně spojené s lenivými víkendy, takže nespěchám



Pro přípravu ovesné kaše ve dvou celkem velice sytých porcích potřebujeme:
750 ml mléka
100 gramů ovesných vloček
špetku soli

na karamelový přeliv s jablky
1 větší jablko - nakrájené na plátky (bez jádřince a bubáků :-) ale neloupu, vypadá to lépe a znáte to, pod slupkou jsou ty vitamíny schované.
2 lžíce cukru
vrchovatou lžíci másla
skořici

Začínám s ovesnou kaší, ideální je namočit večer vločky do mléka a nechat je přes noc v lednici nasáknout. To ale zvládnu málokdy, jsem hlava děravá. Dělám to tak, že ráno smíchám v rendlíku vločky s mlékem, jdu do sprchy, obléknout, atd atd a než se spáchají tyhle nezbytné rituály, vločky bobtnají. 
Směs mléka a vloček pak přivedu k varu se špetkou soli a míchám několik minut až vše zkašovatí :-). Nesladím, o to se postarají karamelizovaná jablka. 
Ta připravuji  zatímco se  vaří kaše. Na pánev dám máslo, cukr, možná lžíci vody a nechám za občasného míchnutí karamelizovat. Přidám jablkové plátky, ochutím skořicí a servíruju. 



Hotová jablka s tekutým horkým karamelem kladu na uvařenou kaši v mističkách. 

Dobrou chuť!
Jak děláte ovesnou kaši vy?



Žádné komentáře:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .