27. května 2016

.... osvěžím svůj vysavač

Víte, že pro ženy prý je "svěžest" kouzelným slůvkem? No ano, tak si to pamatuji z hodin marketingu. Jakmile my ženy zaslechneme souvislost mezi nějakým produktem a svěžestí, už si jej běžíme koupit. Všechny chceme mít svěží dech, parfém, podpaží, pleť, vzhled,  potrpíme si na svěží toaletu i vůni do auta a svěží vítr ve vlasech....


I já mám ráda, když jsou věci svěží. Když voní. Pořád všechno očichávám, potraviny jestli jsou v pořádku, děti zda nepotřebují přebalit a o tom jestli se ta či ona věc dá prát, rozhoduju taky nosem. Nevoní? Šup do pračky. Jsem asi prostě taková čichavá nátura a mám děsně citlivej a rozmazlenej nos. Inu, je to i trochu prokletí, protože občas věci tak úplně nevoní, však to znáte.

Abych své posedlosti vůněmi učinila zadost, ovoňuji i vysavač. A jak? Způsobů je několik, v zásadě však jde o to, dostat aroma do sáčku v útrobách přístroje. Při luxování se sáček mírně zahřívá, aplikovanou vůni uvolní a krásně provoní čerstvě vyluxovaný byt. 

Tedy svůj sáčkový vysavač můžete snadno navonět například oblíbeným éterickým olejem. Zkuste třeba citron, mátu, teatree nebo borovici

Pár kapiček vonného oleje jednoduše aplikujte přímo na sáček nebo do něj, pokud už je částečně zaplněný. 



Určitě vyzkoušejte levanduli, ta jak víme, totiž dělá zázraky s psychikou, uvolňuje a zklidňuje. Takže pokud míváte,  jako já, luxovací záchvaty v podvečer, je to pro vás to pravé ořechové. 

Stačí jen trochu levandule (asi tak polévkovou lžíci) podrtit v hmoždíři nebo intenzivně promnout mezi prsty a vzniklý prášek vyluxovat. 


Jestliže doma nemáte ani levanduli ani olejíček, můžete zkusit skořici. Na tu jsem přišla úplně náhodně, když Stelinka úřadovala v šuplíku s kořením a celý sáček mleté  skořice vysypala na zem. Tím, že je velmi jemně mletá, jde velice těžko zametat, takže jsem jí vyluxovala a tadáááá, vysavač několik týdnů voněl skoro jako štrúdl. 



Můžete to zkusit i s obyčejným vanilínovým cukrem, on se koneckonců k ničemu jinému stejně nehodí. Na pečení si udělejte pořádný, pravý vanilkový cukr

Mějte překrásný voňavý víkend!




2 komentáře:

  1. Taky mám čichací úchylku. Například jablka bych bez očichání nekoupila, nevonící jahody nekupuju. U celého melounu mám smůlu, což mě deprimuje.
    Ložnice musí vonět, už když se otevřou dveře.
    Umytá podlaha mimo lesku taky voní- škoda, že jen krátce.
    A můj milý- ten mi voní od první chvíle!
    Ale stejně je nejkrásnější vůně malého miminka. Brzy si užiju-dcera má termín už příští týden.

    OdpovědětVymazat
  2. Tá škorica je skvelý nápad! :) ja úplne nemám rada, ak nám z vysávača smrdí. Predtým sme používali také guličky, ale toho sme sa už nejak presýtili. Takže dik za skvelý tip, určite vyskúšame :)
    World of Nicol | Back to school giveaway

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .