26. dubna 2016

...peču kváskový chleba bez hnětení

Kváskový chleba je naprostý fenomén. Jen za pomoci kvásku totiž lze docílit té pravé lahodné lehce nakyslé chlebové chuti a vůně, tak jak si ji pamatujeme z dětství. 


S kváskem se kamarádím už několik let. Je tedy pravda, že mnohdy naše přátelství skončilo nezdarem a občas i tragickým úmrtím kvásku. Naštěstí, počet chovatelů kvásku v mém okolí utěšeně roste a tak se pokaždé najde dobrá duše, která mi poskytne nový chovný kousek. Tentokrát se musím pochválit, ten aktuální drží a co víc, vesele vzkvétá už třetí měsíc. Zdá se, že už jsem si zaběhla starací a krmící rutinu a tentokrát jsem rozhodnutá, nenechat jej zahynout :-)

No a jak na ten nejlepší kváskový chléb, zvláště, když nemáte zkušenosti, trpělivost zkoušet pořád nový a nový pokus-omyl nebo pořádně silné paže a pořádné prohnětení těsta? Obraťte se na odborníka, na stránkách pana Cuketky najdete totiž báječný, polopatický a nádherně návodný postup, jak na to. 

Co potřebujete? 

Inu žitný kvásek, zkuste se poptat po okolí, určitě ho někdo doma má, malé žitné tamagoči jistě vegetuje v lednici některého z vašich přátel :-)
Nebo můžete využít kváskovou mapu, báječná to věc, získáte kvásek, radu jak na něj a možná i pokecáte. 

Dál k prvnímu chlebu potřebujete pouze žitnou mouku, pšeničnou chlebovou nebo hladkou mouku, sůl, vodu a kmín. Pár jednoduchých ingrediencí, že? Však o tom také chléb je. Není potřeba se toho bát!


Postup nebudu rozepisovat, lépe, nežli pan Cuketka bych to stejně nesepsala. Mrkněte tedy na jeho web a dejte se do toho. 

Už zítra se vaším domem bude linout báječná a nezaměnitelná chlebová vůně.


1 komentář:

  1. Upéct si vlastní kváskový chleba se chystám dlouho. Takže už nějakou dobu hledám recepty. Na tenhle jsem narazila minulý týden a musela jsem ho vyzkoušet. Do teď jsme brali pečivo i kváskový chleba z https://www.vasepekarna.cz/ . A od nic nám moc vše chutná, takže jsem nečekala že se mu může vyrovnat. Ale opak byl pravdou. Chléb jsem dělala přesně podle receptu a povedl se. Byl chutný a vláčný. Takže recept doporučuji.

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .