23. října 2015

.... užívám si podzimní sezónu s pečenou dýní

Podzim dnes ukazuje svou krásnější tvář v podobě zlatého slunce a nádherných teplých barev. Pustíme tedy trochu té zlaté a oranžové i do kuchyně a upečeme si skvělou a naprosto jednoduchou parádu. Pečená dýně. Co může být podzimnějšího? A jednoduššího? :-)


Použila jsem máslovou dýni, ale výborná bude i hokaido. Ta se navíc ani nemusí loupat, ačkoli já jsem spíš pro oloupanou. Máslovku nicméně oloupeme tak či tak. Takže dýni je nutno přeprat, chce to fakt ostrý nůž a krapet síly. Nejprve jí rozkrojím vejpůl a pak na čtvrtky, ty pak oloupu a zbavím semínek.


Rozehřeju troubu na  180C a mezitím si očištěnou dýni nakrájím na měsíčky tak asi 1.5 cm silné, přidám ledabyle na kousky, kroužky či měsíčky nakrájenou cibuli pár stroužků česneku, které rozplácnu nožem. 


Všechnu zeleninu přendám na plech vyložený ideálně pečícím papírem - tady jsem zapomněla a musela pak drhnout plech :-). Pokapu trochou oleje, opepřím a osolím a  nechám péci tak 30-40 minut, dokud dýně nezměkne

Hotovo, je to skvělý zdravý lehoučký spíš holčičí oběd nebo báječná příloha k masu. 



No a nebo, já to dělám tak, že sním část pečené dýně jen tak a části udělám polévku. Tedy upečenou dýni i s cibulí a česnekem přendám do hrnce, zaliju 700ml zeleninového vývaru a nechám chvilku bublat. Poté rozmixuju dohladka a zaliju 100ml smetany ke šlehání. Pak už jen sůl, pepř, trochu muškátového oříšku (ale fakt jen pár strouhnutí, ve vyšším množství je to halucinogen :-) a je to. Podávám ráda s opečenými krutonky. 



Dobrou dýňovou chuť!



3 komentáře:

  1. Polívčičku bych si dala! Jak jinak to rozmixuju než tyčákem, kterej nemáme? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No člověče, to nevím. Možná by to šlo propasírovat přes sítko. Ale ponornej mixer vyuziješ u spousty věcí, zkus napsat Ježíškovi :)

      Vymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .