2. června 2015

..... shrnu měsíc květen

Zakládám tímto novou měsíční rubriku. V ní bych ráda shrnula to zajímavé, čemu jsem se věnovala v uplynulém měsíci a co samo o sobě nevydá na samostatný článek.

Přiznám se, že květen byl hodně náročný měsíc. Obě holky byly nemocné a tak času bylo málo, přesto se však našlo pár věcí, které se povedly.



Naučila jsem se jíst červenou řepu! Tentokrát v podobě skvělé pomazánky.




Taky jsme si užili super chřestovou sezónu. Škoda, že to období je tuze krátké, ale zase na druhou stranu, aspoň se neomrzí :-). Grilovaný chřest s anglickou slaninou, sypaný sezamem jsem propašovala na manželovo grilovací menu a z původního outsidera se stalo naprostým hitem. 


Zařadila jsem do jídelníčku více semínek a ořechů. Zde na fotce je megasemínkový chlebík od Maškrtnice. Máte-li taky rádi hodně zrnitý chléb, musíte tohle určitě taky zkusit. 

Po dlouhé době jsme oprášily medvídkovou formu a upekly do ní jogurtovou bábovku, která ale zase až tak velký chuťový  úspěch neměla. U nás jsme holt spíš na klasiku :-). Adélka se ale vyřádila se zdobením, tak nemůžu nesdílet!


Poslední věc, kterou jsme žili v květnu je Stelinčina predilekce hlavičky. Tedy stáčení hlavy k jedné straně,  následné slehnutí a deformita lebečních kostí. Po všemožném polohování, přemlouvání Stelinky k umoudření se, podkládání matrace a také po ujišťování ze všech možných stran (pediatrička, rodina, přátelé), že se to samo srovná, se ovšem nic nesrovnalo. Vydupala jsem si cestu do Frýdku Místku na Ortopedickou protetiku, kde nám vyrobili kraniální remodelační ortézu. Ortézka, neboli helmička bude v následujících měsících usměrňovat růst Steličniny hlavičky, tak aby byla v pořádku. Tohle už určitě na samostatný článek vydá. Takže podrobnosti budou následovat až nasbíráme nějaké zkušenosti, zatím máme helmičku 2 týdny a z toho necelých deset dnů na celodenní režim. 


A jaký byl váš měsíc květen?


1 komentář:

  1. To jsou věci, to by mě ani nenapadlo jaké problémy můžou s miminky být - rodím na konci června :)... jsem ráda že už je květen za námi, byl to poslední měsíc v práci než jsem nastoupila na mateřskou, tak už jsem ráda že můžu být doma a odpočívat. S červenou řepou jsem stále opatrná a schopná jsem jíst ji pouze za syrova a chřest jsem letos opět nevyzkoušela, tak snad za rok :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .