24. června 2015

.... připravím lahodné Crêpes Suzette

Je vám taky taková kosa ? Kdo by to byl řekl, že koncem června, těsně před prázdninami budeme potřebovat něco na zahřátí....
Dejte si se mnou báječnou, voňavou palačinku v hřejivé pomerančovo-karamelové omáčce - legendární Crêpes Suzette.




Francouzské palačinky se připravují trošku jinak než ty známé české, které děláme obvykle. Do těsta patří hladká mouka a měla by být prosátá, aby byla krásně kyprá. 

Na těsto potřebujeme:

125g hladké mouky
kávovou lžičku cukru
vrchovatou lžíci másla - rozpustit
250 ml mléka
1 větší nebo 2 malá vajíčka
pár kapek vanilkového extraktu
špetičku soli 

Na karamelovou omáčku: 

50 gramů cukru 
máslo
deci pomerančové šťávy - může být z části citronová
pomerančovou kůru
likér  Cointreau nebo brandy

V míse spojím mléko s vajíčkem, extraktem a rozpuštěným máslem. Do tekuté směsi postupně prosívám mouku se solí a cukrem a rozmíchávám v hladké těsto. 

Zásadní je nechat směs odpočinout v lednici nejlépe aspoň 30 minut, francouzští cukráři však nechávají třeba dvě hodiny.

Palačinky peču pěkně z obou stran, na pánvi vytřené ubrouskem namočeným v oleji.

Hotové je složíme do trojúhelníčků (tedy kolečko na půlku a tu znovu na půl) a takto poskládané je máme připravené na koupel v omáčce. 

Tu připravím rozpuštěním poctivého kousku másla, tak asi dvě vrchovaté lžíce, na pánvi. Přidám cukr, nejlépe třtinový a nechám karamelizovat. Když se cukr krásně rozpustí, vliju tam zvolna pomerančovou šťávu. Máte-li fofr, nebo vám chybí čerstvé pomeranče, klidně můžete použít kvalitní džus. Vlitím té studené tekutiny se karamel vysráží do tvrdých kousků, ale nebojte, znovuzahřátím se opět poslušně rozpustí. 
Přidám nastrouhanou pomerančovou kůru a trošku vanilky.

Do této zlatavé, sluncem vonící omáčky vložím palačinky a dopřeju jim koupel, tak aby všechny vrstvy nasákly karamelovou tekutinu. 



Pokud máte odvahu a alkohol, flambujte! Nejlépe je použít pomerančový likér Cointreau, jestli jej nemáte, můžete použít brandy.

Jak na flambování vám raději neporadím. Zvládám totiž jen teoretickou část. Ale přísahám, jednou to dám :-). Zatím to omlouvám tím, že palačinky dávám i dětem, tak aby nebyly alkoholové. Skutečná pravda je, že mám z ohně velký respekt :-), ale psssst.


Můžete se podívat, jak palačinky dělají třeba Gordon. Jeho videa jsou hrozně hrozně rychlá, takže mějte oči na stopkách :-)


Nebo Nigella, která k tomu v rámci své Expres verze sice používá už hotové palačinky, ale zase hezky flambuje..... :-)


Dobrou chuť!








4 komentáře:

  1. ty jsou nejlepší! ta lahodná chuť pomeranče je prostě nezaměnitelná :)

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem je nedávno dělala poprvé a jsou naprosto výborné :) odvahu na flambování jsem nenašla na to mám asi svou kuchyň až moc ráda :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Úplně jsem na ně dostala chuť. I když, asi bych se obešla bez flambování, zase takový pyroman nejsem :-D Koukla jsem na video Nigelly, kterou mám hodně ráda a která je má guru a jak jsem viděla, kolik másla tam navalila, tak jsem nechápala :-D Jojo, to by ale nebyla ona, kdyby vařila dietní jídla :-D

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .