8. dubna 2015

..... zhltnu Deníček moderního fotra

Nooo, tedy zhltnu. Fotrův deníček je totiž jednou z těch knížek, které si šetříte. Dávkovala jsem si tedy četbu po troškách, abych si ji nevyplýtvala za jedno odpoledne. Ono by to totiž šlo hravě. Deníček se čte skoro sám :-)


Dominika Landsmana a jeho povedeného synka Čeňka už zná z blogu snad každý. Kdo ho neznal ještě před čtrnácti dny, ten se s ním seznámil díky pořadu Jana Krause, kde prý Dominik zazářil. To popravdě netuším, televizní produkci celkem zanedbávám, ale chystám se usilovně dohledat si tento díl na webu. 


Dominik je muž na rodičovské dovolené, v našich krajích jev vcelku řídkavý. Jeho úkolem je vychovat z malého Čeňka slušného, vyrovnaného, sebevědomého jedince. Jeho úkolem je vychovat z malého Čeňka člověka. Ale co, jeho úkolem je celou tu výchovu přežít! :-)

Dlužno říct, že zpracování tématu výchovy batolete tímto způsobem je společensky stravitelné pouze, jestliže je autorem muž. V případě, že by žena, matka, například já napsala, že: "Posranost dítěte se s věkem zhoršuje. Nejhorší je přechod na příkrmy. Začal jsem s pouhou látkovou plenou kolem hlavy, abych nic necítil. Dneska si kolem hlavy vážu dvě trička, mikinu a stejně se dávím.", tak mě odveze houkačka na příslušné oddělení s diagnozou laktační psychoza/fatální nedostatek mateřského citu :-). Napíše-li toto muž, je to sranda, všichni se baví a já taky, královsky.

Za nelépe vypointované a vygradované pasáže z knížky považuju plavání miminek, Čeňkovo focení a můj nejmilejší Čeňkův dopis Ježíškovi. Čeňkovo přání dostat starého dudáka, co nejvíc zpuchřelýho, jak se na něj lepí prach a chlupy, je totiž i u nás doma stále aktuální. Starý dobrý rozžužlaný dudlíky, jsou veliká veliká vzácnost a je nutno, střežit je jako oko v hlavě :-). Taky mě pobavil Čeňkův sen o tom dostat k Vánocům novýho tátu, protože ten starej jistě do švestek nevydrží, je chudák už celej vopotřebovanej a co nevidět doslouží :-). Taky se tak mnohdy cítím.

Dominik Landsman píše skvěle, svižně, vtipně, s obrovským nadhledem a citem pro věc i pointu. Jeho Deníček nyní najdete na Bux za 189 Kč a jsou to velmi dobře investované peníze. Budete se bavit. 
Jestli si knížka zaslouží status kniha roku na Databazeknih.cz? No, to se obávám, že nee. Není to rozhodně žádné literární veledílo ani zvlášť propracovaný počin.
Je to knížka pro pobavení, knížka o rodičích a pro rodiče. Tak jí beru a tak jí mám ráda.

Pokud je vám tento humor blízký, nevyčerpatenou studnici Čeňkových příhod běžného dne naleznete na Facebooku.

Já osobně mám jen málo zkušeností podobného kalibru jako Dominik. Mám štěstí, že obě moje dcery mají zlatou, vstřícnou a empatickou povahu. Přiznávám bez mučení, že toto bych nedala. Utekla bych s jekotem hluboko do lesů a nechala  na mateřské manžela :-)

Znáte Dominikův deníček? Baví vás tak jako mě?



2 komentáře:

  1. Znám a baví mě velmi! Nejvíc nejsrandovnější knížka:-) Já takového čeňka doma mám a v mnoha situacích se poznávám:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Deník znám přes blog a fb, jeho knižní podobu jsem zatím v rukou neměla, ale musí to být velká sranda :)) Mám Dominikův humor moc ráda :) Taky mrknu na záznam Krause, to mi úplně uniklo-děkuju za tip ;)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .