23. března 2015

.... propadnu smoothie svačinkám

Smoothie koktejly vládnou světu a to nejen tomu blogovému, už pěkně dlouho. Celou dobu mě ale nějak míjely. Vlastně ani nevím proč. Smoothie totiž v podstatě naplňuje vše co mám ráda, je to jednoduché, rychlé, většinou sladké a v neposlední řadě zdravé. A oč déle jsem jim odolávala, o to větší láska z toho najednou je. 



Bohužel nemám pořádný mixér, ten můj nadělá hrozných cavyků a vyžaduje notnou dávku přemlouvání, lichocení, výhrůžek a slibů, než se uvolí ke spolupráci. Alespoň vím, co si budu přát v létě k svátku. Dobrý mixér se hodí vždy, zvlášť v domácnosti s malými dětmi.

Nějak ani nevím, co bych o smoothie napsala, co byste nevěděli. Sama jsem totiž celkem začátečník na tomto poli a zatím spíš tak nesměle zkoumám, oťukávám a mapuju terén. Chodím spíše bezpečnými cestami a běžnými konzervativními kombinacemi surovin. Do větších extravagancí jsem se zatím nepustila :-)

Vděčné jsou jahody. Tři jahody z mrazáku, půlka kiwi, půl jablka, dva plátky zázvoru trocha vody a med.


Kiwi mám ve smoothies moc ráda, baví mě jeho struktura a ty pecičky.V hlavní roli opět jablko, kiwi, šťáva z citronu, voda a med.


Banány chutnají fantasticky, ale samotné vypadají ve smoothies divně, chce to něco k tomu, jinak ta barva rozšmelcovaného banánu je trochu demotivující a chuť trošku nudná. Příště  přihodím něco výraznějšího, třeba maliny nebo borůvky. Tentokrát to byl banán s jablkem a jak vidíte, vzhledově nic moc.


 Smoothie na jogurtové bázi, jahody, banán, med a bílý jogurt. A tadáááá, je z toho velký favorit naší Adélky.



 Ale jo, přece jen malá, maličká extravagance tu proběhla - první zeleninové krůčky. Jablko, kiwi, špenát a voda. Sama jsem se divila, jak skvělé to bylo! Báječné v první jarní den :-)




 Co vy a smoothies, už jste dál než já? A jaké kombinace milujete?



5 komentářů:

  1. Jéééé a to jde asi jen s tyčovým mixérem, co? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ponorný mixér Bosh a s tím to dělám.
      Zhruba tento. https://www.mall.cz/tycove-mixery/bosch-msm-6b500?v=512396Ale je to slabota, on už není nejmladší, hodně jsme se toho spolu namixovali, máme toho oba dost za sebou a už je asi čas na novější model :-)

      Vymazat
  2. Mňam, všechny vypadají skvěle :) Já jsem teda daleko za tebou, smothie jsem doma ještě nezkoušela..! Čím to mixuješ? Tyčový mixér doma mám tak snad by šel použít :) Jinak moc se mi líbí, že ve většině tvých receptů je voda místo mléka, to mě trochu odrazovalo, protože není nejzdravější ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kami, určitě šlo, ale chce to trochu trpělivost a měkčí druhy ovoce, například se syrovou mrkví se nepopere, nebo jen velmi nerad.
      Jojo, já to mám s vodou raději, přijde mi to víc osvěžující. Ty jogurtové a mlékové jsou hodně syté, to už je takovej skoro malej oběd :-). Ale třeba Adélka to miluje.

      Vymazat
  3. Já se hecla a koupila si Vitamix a nelituji :) smoothie dělám každé ráno pro sebe i muže. Nejčastěji dělám 2 banány + 1 červená řepa + šťáva z citronu a z pomeranče + voda. Je svěží, sladký a dostanu do sebe řepu, takže ideální :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .