11. března 2015

.... inspiruju se knížkou Dárky z přírody

Tuhle knížku mám doma téměř rok a teprve nyní se dostávám k tomu, abych o ní napsala pár slov. Je to velká škoda, protože je báječná a všichni, kdo máte rádi přírodní produkty a zároveň DIY si v ní přijdete na své. 


Stále jsem rozhodně nevyčerpala všechny možnosti, které nabízí. A proč? Inu s tím souvisí i důvod, proč mi tak trvalo, se vám o ní zmínit. Velká spousta věcí v knize je ryze sezónních, rostlin, které rostou, kvetou či plodí jen krátce a než jsem se rozhoupala například k jejich sběru bylo odkveteno a já to nezkusila. Zatracená práce. Teď na jaře, do toho ale plánuji jít s maximálním nasazením, protože jarní období je doslova zlatý důl na všemožné přírodní experimenty. Jako malá se těším na sedmikráskový olej, pampeliškové želé nebo smrkový sirup. Těšte se také, brzy o nich uslyšíte, jen co se zazelená.


Knížka je tématicky rozdělená dle ročních období. Což je super, protože nemusíte zběsile listovat a hledat. Zkrátka víte, že je březen nebo duben a tak se zabýváte příslušnou částí knihy.

Na téměr stopadesáti stranách najdete studnici nápadů na přírodní výrobky s podrobným návodem, seznamem potřebností a krásnými fotkami. 
Nad některými návody jsem se rozplývala úžasem, například nad hotelem pro hmyz nebo kytičkovaným ručním papírem. Na druhou stranu jiné návody mi přišly mimo a tak trochu do počtu, typickým zástupcem byl návod na vánoční barborky z třešně ptačí. Instrukce : 4.prosince běžte ke stromu, nařežte si pár větviček a doma vám v teple do vánoc vykvetou.... tak to pardon, tento návod zná i Adélka ze školky :-).
Toto je ale spíše výjimka, jinak jsou návody velmi inspirativní, originální a neotřelé. 

A vám se moc a moc líbily! Pamatujete? 

Zkusili jsme si společně kandované fialky:


Březový peeling.....



Nebo pěnivky do koupele.


Všechny tyhle návody byly opravdu hodně čtené. Jsem za to moc ráda, protože i já jsem si jejich realizaci užila a těším se na další. Ještě stále mám v knížce zazáložkovaných a naplánovaných pěkných pár věcí :-)


Pokud se rádi inspirujete nebo chcete potěšit nějakého přírodního DIY nadšence, tak Dárky z přírody nyní najdete například v knihkupectví Grada za 349 Kč.

Zkusili jste si některý z  návodů? Jak vám to šlo? A jaký byl výsledek?



1 komentář:

  1. Moje oblíbená inspirace na přírodní DIY produkty většinou pramení z mé oblíbené publikace "Chlast za hubičku". Takže taky neustále naháním to, co zrovna kvete :) Letos plánuju vyrobit pampeliškový šampus, který jsem loni nějak prokaučovala :(

    Barevný svět v hrsti

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .