21. května 2014

.... vyrobím březový peeling


O mém nadšení z knížky Dárky z přírody jsem se zmiňovala v článku o kandovaných fialkách. Tehdy přede mnou žádná violka v okolí nebyla v bezpečí, protože co jsem kde fialového našla, to jsem kandovala :-)
Teď to vypadá, že podobný osud stihne i všechny břízy v dohledu, protože jsem v knížce narazila na návod na domácí březový peeling. Březové lístky totiž mají dezinfekční a prokrvující účinky a zároveň pomohou i v boji proti celulitidě. Zkusíte se mnou vyrobit peeling z tohoto krásného sympatického stromu?




Pro zhotovení domácího peelingu budeme potřebovat:

hrst mladých březových lístků
8 lžic cukru (dala jsem klasika krystal, určitě by se dal použít i hnědý, ale tam bych se bála, že to ovlivní tu krásnou svěže zelenou barvu)
1 lžíce mořské soli 
80ml rostlinného oleje, nejlépe mandlového, ale použila jsem kvalitní slunečnicový


Nasbírané čerstvé lístky břízy nasypeme do mixéru a společně se solí a částí cukru rozmixujeme na kaši.





 V téhle fázi jsem zjistila, že výsledný efekt je na mě "až moc ryze březový a něco by to ještě chtělo" a začala jsem improvizovat. Přidala jsem tedy asi půl hrsti mátových lístků a zase rozmixovala a už mi to vonělo nejen po bříze, ale i po mátě a za mě to byla mnohem příjemnější svěžejší vůně. Pak stačí pouze  dosypat zbytek cukru, přilít podle konzistence olej a už jen krátce promixovat. A protože jsem pořád měla pocit, že by to uvítalo nějaký ještě další svěží akcent, strouhla jsem kousek citronové kůry :-)


Až budete tenhle peeling vyrábět, bude to u vás doma vonět jako na čersvě posekané louce s mátovo-citronovým dozvukem. 

A je to hotovo. Teď už jen hurá v horkém počasí do sprchy a vydrhnout kůži tímhle báječným přírodním peelingem. A když jej napěchujete do krásné skleničky s víčkem budete mít super dárek pro milovnici přírodní kosmetiky. Já budu ale tentokrát lakomá a asi si jej nechám pro sebe :-)


Mějte krásný den!



12 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Nooo, to je výzva, tak leda předkousat :-), nebo počkej až se vrátíš, já Ti umixuju :-)

      Vymazat
  2. Sakra, já jsem alergická na břízu :/ :) ale vypadá to parádně! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na břízu? Vídíš, to mě nenapadlo. Ale určitě by se dala vymyslet jiná rostlinka a za tu to zaměnit. Nebo třeba káva, skořice, vanilka...jé to by bylo variant :-)

      Vymazat
  3. No to mě úplně nadchlo! Určitě to zkusím, fakt jsem z toho nadšená!

    OdpovědětVymazat
  4. takových nápadů! :) přidávám do oblíbenců a jdu všeeechno vyzkoušet! :D :)

    OdpovědětVymazat
  5. To je super, musím to taky vyzkoušet :) Více takových článků ;)) Ta knížka vypadá slibně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, určitě vyzkoušej. Hlavní surovina roste všude :-)

      Vymazat
  6. Vypadá to dobře,ale nejsem si jistá,že se to bude dát použít ve sprše. Bála bych se že to ušpe dpad nebo to tam minimálně bude pěkně dlouho hnít.. :-/

    OdpovědětVymazat
  7. Na Tvůj blog jsem narazila náhodou a opravdu mě velmi zaujal nápady, tak jsem musela začít sledovat :)
    Tento peeling určitě vyzkouším, musím :) !

    http://thekatesdiary.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .