9. dubna 2014

.... poobědvám salát Caprese

Že jsou rajčata mou oblíbenou zeleninou (ačkoli z botanického hlediska je to vlastně ovoce ...), už víte. Co možná nevíte, je fakt, že se jimi doslova nacpávám celé léto. Taky je to prakticky jediná plodina, kterou se mi daří s úspěchy pěstovat, takže jim trošku nadržuji :-). Už se na ta vlastní rajčata moc těším, ale zatím musím vystačit s těmi kupovanými. 


Božskou podobu rajčat pro mě představuje klasický italský Caprese salát. Můžu ho obědvat, večeřet a dojídat se jím kdykoli mezi tím. 

Jako většina mých oblíbených jídel se skládá z pouhých několika surovin

Rajčata
Mozzarella
Bazalka
Olivový olej, sůl a pepř



Je už čistě na vás, jak budete servírovat rajčata. Zda je rozdělíte na plátky a úhledně rozprostřete po talíři, či je nakrájíte na kousky a dáte do mísy. Tak či tak pro Mozzarellu ctím pravidlo babičky Jamieho Olivera a to zní "nekrájet". Tedy nekrájím, trhám ji prsty na kousky a líbí se mi to víc. Je to taková milá rustikální podoba. Nicméně je to každopádně věc vkusu, takže postupujte jak jste zvyklí. Co ale určitě nekrájejte, je bazalka. Jednak jí to nesluší, daleko víc vynikne v celých lístkách a hlavně po nakrájení zčerná a není zdaleka tak hezká. Takže rajčata, olivový olej, sůl a pepř promíchám a pohážu kousky Mozzarelly a bazalkou. 

Pokud máte velký hlad, dejte si salát s kouskem čerstvého pečiva nebo klidně i opečených krutonků. 


Na párty či slavnostní večeře ráda servíruji tento salát formou malých špízů z cherry rajčátek a mini mozzarellových kuliček. 




Taky milujete rajčata s mozzarelou a bazalkou? 


2 komentáře:

  1. Mhmmm, úplně se mi trefuješ do chuti, tahle kombinace několika málo surovin je moje osudová :o).A úplně chápu to, že takovýhle salátek můžeš k jakémukoliv jídlu, já bych ho mohla jíst od rána do večera :o).

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .