28. ledna 2014

.... připravím mrkvové chipsy

 Zelenina a ovoce v našem jídelníčku chybí, to je bez debat. Jak je tam dostat, když chroupání syrového lupení nás zas tolik nebaví? Teď v zimě je dle odborníků lepší konzumovat zeleninu tepelně upravenou, kvašenou nebo sušenou. Organismus ji snáze zpracuje a narozdíl od syrové zeleniny neochlazuje tělo zevnitř. 

Máte rádi klasické bramborové chipsy? Kdo ne, že? :-) Zkuste se mnou zdravější variantu v podobě chipsů mrkvových.



Mrkev je prostě báječná a že jsem na ni zatížená, to už víte. Navíc je velmi levná, mají ji všude a k dostání je celoročně. Je skvělým zdrojem vlákniny a betakarotenu. Navíc má krásnou barvu a to se zkrátka cení. 

Jak tedy na ty chipsy? 

Mrkev stačí oloupat a škrabkou na zeleninu z ní odkrajovat tenké plátky. 


Když vás škrábání přestane bavit, ochuťte mrkev tím co máte rádi. Určitě olivovým olejem, solí, trochou pepře. Dala by se použít i špetka tymiánu nebo drceného kmínu. 



No, že je krásná? :-)

Ochucenou mrkev přeskládejte buď do sušičky nebo klidně na plech vyložený pečícím papírem a pečte na 180 C řekněme 8-10 minut a rozhodně hlídejte.

Zkusila jsem obě varianty a pečené se mi zdají  lepší. Jen tam bych asi doporučila místo škrabky krájet nožem na malinko silnější plátky, přece jen ta škrabka dělá proužky hodně tenoučké a to se uplatní spíš u toho sušení.


Určitě se brzy chystám i na další druhy zeleniny, třeba na celer nebo červenou řepu. 


Máte zkušenosti se zeleninovými chipsy? A z jaké zeleniny?



7 komentářů:

  1. zajímavé, to by mě asi nikdy nenapadlo...
    bára.kára

    OdpovědětVymazat
  2. tak toto byl můj konec... mě to v troubě prostě nejde :(

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem zkoušela mrkvové, řepové a ze sladkých brambor. A přijde mi, že bez takové te zeleninové kráječky na plátky, aby byly stejně tlusté, je to hrozně moc práce pro pár chipsů. Jakmile totiž plátky nejsou stejně tlusté nebo nedej bože je jeden plátek na jedné straně tlustší a na jedné tenší, tak se mi vždycky půlka spálí, čtvrtina je měkkná a čtvrtina jsou opravdu chipsy. A to ještě musím vytahovat postupně skoro chips po chipsu. Něco dělám očividně špatně, ale zkoušela jsem to už mockrát a pokaždé skoro fiasko :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj :) měla jsem ze zdravé výživy jen řepelky, ale zrovna dneska jsem pokoupila plno mrkve, takže jdu na to :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dělám občas řepové, ale mám stejný problém jako Barb...
    U nás frčí spíš do trouby brambory na plátky nebo na hranolky.

    OdpovědětVymazat
  6. Můžu se zeptat? Co kdybych to neosolila, ale jen zakápla olejem (olivovým) ?? Vadilo by to?

    OdpovědětVymazat
  7. Můžu se zeptat? Co kdybych to neosolila, ale jen zakápla olejem (olivovým) ?? Vadilo by to?

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .