27. prosince 2013

.... užívám si vánoční pohody s Masala chai

Co dělám o svátcích? Odpočívám, připitoměle se usmívám a cestou na balkon pro cukroví překračuju kopice Adélčiných nových hraček či her vršících se různě všude možně. Taky sedím na gauči, kochám se svými dárky, čtu si návody k jejich použití, usrkávám masalu a ujídám křížaly. Prostě paráda. 



Musela jsem tento rok být mimořádně hodná, protože mě Ježíšek doslova zasypal kupou dárků. A trefil se bezvadně i do mé oblasti zájmu. Dostala jsem hračky a vychytávky pro vaření, pečení, focení a dokonce i šití. Takže tyto dárky jsou pro mě obrovskou radostí a zároveň i závazkem, abych nejen, že nezlenivěla, ale naopak se i dál rozvíjela a učila se nové věci. Šití na stroji tedy bude mega výzva :-).

O dárkách detailně třeba v některém dalším článku. Teď ta Masala :-)

Masala chai nebo Dátá Masala je tradiční indický nápoj tvořený černým čajem, kořením, mlékem a medem či cukrem. 

Kdo ji má rád, udělá nejlépe, když si dojde do čajovny. Miluju Masalu,  je to můj nejmilejší zimní zahřívací nápoj a ať dělám co dělám, jako v čajovně nikdy nechutná. Ale blíží se tomu :-). Hotová směs se dá koupit v čajovnách nebo ve specializovaných obchodech s čajem a kávou. Zároveň se dá použit (a to je i lepší varianta) kvalitní černý sypaný čaj a s láskou doma připravená vyvážená směs koření. Bezvadnou inspiraci na směs koření nabízí například Věruška.

Připravená směs čaje a koření se vsype do vroucí vody a nechá se chvilku vařit. Mě se osvědčilo tak asi pět minut pro ideální sílu čaje. Poté se vlije mléko a opět nechá projít varem, následně osladí, nejlépe hnědým cukrem či medem a popíjí horké. Nebála bych se do vroucí směsi vhodit i kousíček zázvoru pro ještě hřejivější chuť a slaďte určitě poctivě. Tady bych na sladkém nešetřila. Neslazená masala opravdu není nic moc... aspoň pro mě :-)


Dejte si šálek se mnou! Mimochodem hrníček a miska, ze které uzobávám křížaly, jsou rovněž jedním z Ježíškových dárků. S těmi puntíky se opět trefil do černého :-)





1 komentář:

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .