19. listopadu 2013

.... upeču perníkové domino

Perníčky jsou u nás často. Jednak chutnají Adélce i synovcům a navíc perníkové těsto nabízí širokánské pole pro všemožné experimenty. Toto je jeden z mých posledních pokusů. 

Adélka byla minulý týden nemocná a venku vládlo nevlídno a sychravo. To je ideální příležitost pro pečení a zdobení perníčků. Je to takový můj malý trénink na Vánoce. Bohužel nejsem příliš zdatná v zdobení perníků a tak jdu většinou cestou nejmenšího odporu a různých legrácek. Tentokrát se z této kombinace zrodilo perníčkové domino, jednoduché, efektní, funkční a jedlé :-)


Už léta peču podle tohoto receptu:

500g hladké mouky
200g moučkového cukru
2 vejce
100g rozpuštěného másla nebo Hery
1 vrchovatá lžíce kakaa
5 lžic medu
2 lžičky perníkového koření
1 lžička prášku do perníku
1/2 lžičky sody

Vše smíchám v robotu, nechám chvilku odpočinout v lednici, klidně přes noc. Vyválím přes mikrotenový sáček a vykrajuju. Po upečení ihned pomašluju rozšlehaným žloutkem, aby se hezky leskly.



Zdobím klasickou bílkovou polevou, a to pomocí ustřiženého sáčku. Mám sice několik takových těch zdobítek, ale se sáčkem mi to jde prostě nejsnáze a nejrychleji. Nicméně, zdobení opravdu není moje parketa a do umění zručných perníkářek mám opravdu daleko :-) Ale pořád si hýčkám naději, že se to zlepší s věkem :-)



Perníčky zbožňujeme všichni, dobře chutnají, hezky vypadají a voní jako Vánoce.  


2 komentáře:

  1. Ahoj, máš moc pěkný blog, dneska jsem ho našla a budu číst, škoda, že nejsem šikovná, abych taky tak tvořila :-) Vánoční perníčky jsem ještě nikdy nepekla, tak třeba to zkusím. Zatím jsem si vyhlédla recept v kuchyřce pro dceru..

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuju za pochvalu... ale přiznám se, že nejsem nějak moc šikovná, vybírám si spíš ty jednodušší disciplíny, které nevyžadují moc precizní provedení :-)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .