19. listopadu 2013

... upeču celé mrkve podle Jamieho Olivera

Včera Jamie na svých FB stránkách sdílel odkaz na recept ze své kuchařky. Šlo o  celé pečené mrkve. A protože některé věci se prostě musejí zkusit hned, pustila jsem se dneska do nich. Je to hračka, prakticky celou práci zastane trouba a v zásadě nepotřebujete nic víc než mrkve, česnek, olivový olej, bílé víno a tymián.



Důležité jsou pěkné kvalitní tvrdé mrkve s natí.Tu jsem seřízla na cca 3 cm, mrkve oškrábala, omyla a dala do pekáče společně s olejem, vínem a dvěma stroužky česneku (Jamie říká tři stroužky, já dala jen dva, je to český česnek a má celkem odpich :-). Česnek jsem nakrájela na takové hrubé kousky, z každého stroužku asi tři části a rozhodila mezi mrkve. Bohužel nemám čerstvý tymián, dala jsem sušený, kterého mám doma vždycky zásobu na tymiánový sirup.


Osolit, opepřit, přikrýt alobalem a péct na 190C cca 30-40 minut říká Jamie. Mě to už jako tradičně nestačilo, musela jsem péci skoro hodinu
Poté jsem tak asi na 10 minut pustila gril a sundala alobal, aby mrkve zkaramelizovaly  a tadáááááááááááá, hotovo. 



Skvělé jsou samotné jen s toastem ( pečivo  je bezva, protože ho můžete pak namáčet do té vypečené šťávy...) nebo s bramborami. A ten česnek je naprostá paráda. Fantastické by byly i jako příloha k masu.


Máte rádi zeleninová jídla? Zkuste skvělou pečenou mrkev :-)


5 komentářů:

  1. Vypadá to hodně dobře! Vždycky jsem si myslela, že tepelně zpracovanou mrkev nesnáším (po zkušenostech ze školní jídelny), ale tomuhle dám šanci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, mě taková ta klasická jídelnová dušená mrkev taky trochu děsí. Ale tohle provedení je docela jiná a troufám si říci lepší liga :-)

      Vymazat
  2. tak to vypadá luxusně! asi by mě to nenapadlo, naposledy jsem takhle pekla plněná rajčata a.. nic moc :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-)
      Pečená rajčata mám taky za sebou a určitě se brzy objeví na blogu také. Můžu se zeptat čím byly plněné?

      Vymazat
  3. Mňam, takový věci mám moc ráda, mrkve jsem taky dělala podle Jamieho, ale byl to trošku jiný recept, ještě s řepou :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .