30. října 2013

..... vyzkouším trhanec podle Zdenka Pohlreicha

Protože jsem docela velkou fanynkou Zdenka Pohlreicha, jeho způsobu vaření a vůbec... nenechala jsem si ujít úvodní díl nové show "Česko vaří s Polhreichem živě". A vzhledem k tomu, že jsem děsně mlsná a miluju sladkosti, hned mi padl do oka trhanec, který připravovali na závěr, jako dezert. Ještě nikdy jsem ho nejedla a už vůbec jsem jej nevařila, takže to bylo jedno velké poprvé...



Je to taková nadýchaná placka, natrhaná na kousky a podávaná s opečeným ovocem a zkaramelizovaným cukrem. Asi by se dalo použít lecjaké ovoce, já jsem se nakonec držela víceméně původní receptury. Určitě doporučuju si Zdenka pustit, stojí to za to. Pokud nechcete, nemůžete, případně pro vás není jeho styl komunikace  stravitelný .... :-) mrkněte na můj postup.

200g hladké mouky
4 vejce
250 ml mléka
vanilkový cukr 
cukr krystal
rozinky
ořechy
špetka soli
jablka nakrájená na kostičky
cukr moučka
máslo

Jako první je nutné oddělit žloutky od bílků.  Z bílků a špetky soli vyšlehat sníh. Opět doporučuji najít si na to kvalifikovanou výpomoc :-)



Žloutky utřu s vanilkovým cukrem, přidám mléko, mouku, špetku soli a 



nakonec opatrně vmíchám  připravený bílkový sníh. 

Připravenou směs vliju na rozpálenou pánev s rozehřátým máslem. A nechám opéct tak asi tři minuty. V průběhu pečení Zdenek na těsto nasypal rozinky, já se přiznám, že jsem na ně zapomněla, ale nevadí, ještě se dostaly ke slovu.


 Otočím na druhou stranu a nechám ještě chviličku dojít. Hned po upečení roztrhám na malé kousky, respektive tuhle část jsem přenechala manželovi, který se na trhání hrozně těšil :-)


 Trhanec jsem dala na stranu a do rozpálené pánve vložila kus másla k rozpuštění a společně s cukrem nechala zkaramelizovat. Do zkaramelizovaného cukru jsem nasypala připravená jablka, ořechy a rozinky. Nakonec jsem do směsi jablek, rozinek, a karamelu dala zpátky trhanec a nechala spojit a prohřát.


Hotovo!!! Naservírovat, pocukrovat a je to :-)







4 komentáře:

  1. Sladké taky miluji:) Vypadá to fantasticky a taky to fantasticky muselo chutnat. L.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám moc ráda sladké věci, ať už pečené nebo cokoliv sladkého prostě. Tohle vypadá zajímavě a Zdenka. P mám moc ráda. Viděla jsem snad všechny díly Ano šéfe ! Je to prostě můj oblíbenec a pro mě člověk, co ví co říká a co rozumí opravdu hodně dobře vaření..

    OdpovědětVymazat
  3. Jééééé, tady vypadá Aduška hrozně "vyrostle" :))

    OdpovědětVymazat
  4. Ta maličká je kouzelná, roztomilá a prostě k zulíbání. Vyvolala ve mě úžasné pocity - směji se a mám v očích slzy radosti. Dnes jsem zde na návštěvě poprvé, moc se mi tu líbí.

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .