14. června 2013

... vyškvařím sádlo v domácí pekárně

Předně musím přiznat, že tenhle projekt není z mé hlavy, ale odkoukala jsem ho od paní Brýdové, která zkrátka dobrými nápady jen hýří. 





Na škvaření v sádla v hrnci, postávání okolo a míchání mě nijak zvlášť neužije a proto, když jsem narazila na tuhle bezpracnou variantu, moje srdce zaplesalo. Sádlo zkrátka musí být a domácí  je prostě domácí. Sádlo z domácí pekárny mě tedy rozhodně oslovilo. Mám celkem obyčejnou pekárnu z Lidlu, ale musím zaklepat, že slouží dobře, a to je v provozu několikrát týdně už skoro dva roky.



Takže začínám tím, že poprosím manžela, aby nakrájel koupené pláty sádla na kostičky. Já to děsně nerada dělám, jde to ztuha, klouže mi ten mastný nůž v ruce  a vůbec z toho kouká pěkně krvavý úraz. Když tuhle fázi mohu někomu předat, tak jsem radši a manželovi to jde s nožem obecně nějak líp než mě.

Stačí tak asi dva větší pláty koupeného sádla, nemělo by tam být žádné maso, může to pak při škvaření dělat neplechu. Nakrájené na asi 1x1cm kostičky vrazím do pekárny a zvolím program marmeláda.

Program trvá zhruba hodinu a půl a na správné zezlátnutí škvarků je to málo, takže po dokončení cyklu odliju vyškvařené sádlo a dávám program znovu.




Sádlo slévám do malých skleniček od přesnídávky a předtím je proliju vařící vodou, abych měla aspoň náznak sterilizace nádobek :-). Ale mám za to, že u toho sádla by se to ani zas tolik řešit nemuselo.

Těsně před koncem druhého cyklu zakápnu škvařící se směs trochou mléka, tak možná půl deci, aby škvarečky hezky zezlátly, po chvilce sliju zbytek sádla do další skleničky přes sítko, škvarky dám extra a hodně prosolím. Nebo "hodně podle mého", protože vzápětí přijde manžel, prohlásí, že škvarky musejí být daleko slanější a sypne tam ještě pořádnou dávku soli.... už to asi u nás jinak nebude :-)


Zhruba z kila sádla mám 3 skleničky vyškvařeného sádla a misku škvarků. Těch už tedy moc není, škvařili jsme minulý týden, a ubývají opravdu před očima. Ještě před pár lety bych nevěřila, že se jednou přistihnu, jak chodím užírat škvarky potají lžičkou, přesto je to tak. :-)






Jinak, tuhle poslední dávku jsme dělali minulý týden, když tolik a hlavně pořád pršelo. V současném konečně krásném tropickém počasí už nemám na sádlo zase tolik pomyšlení a asi se půjdu škvařit já sama a to na sluníčko :-)






6 komentářů:

  1. Ujídáš škvarky lžičkou? :-OOO

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hmmm, to koukáš, co ? :-) ale kdybys věděla jaký jsou dobrý... donesu :-)

      Vymazat
  2. to je zaujímavé...ešte som o tom nepočula, pekáreň mám, takže to skúsim :)

    OdpovědětVymazat
  3. Sádlo taky dělám v pekárně, jen na jeden cyklus, manža si pak škvarky dopéká na pánvičce k obrazu svému:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych ty skvarky krapítek vylepšil 😉
    Ještě teplé stačí osolit, posypat paprikou a přidat prolisovaný česnek . Recept mám od kamaráda řezníka a je to mňamka😊

    OdpovědětVymazat
  5. V pekárně by mi to asi nenapadlo, ale jako na druhou stranu proč ne. Já škvařím klasicky v hrnci, podlévám vodou. A ty škvarečky jsou nakonec fakt balzám na duši. Není divu, že by se toho člověk ujedl. Ale musím si dávat pozor, protože pak mi manželka nechce udělat tantra masáž, protože mám trochu bříško. Takže na škvarky si jdu většinou zaběhat. :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .