15. června 2013

..... smíchám levanduli s cukrem


Levandule uklidňuje, zahání stres a pomáhá proti nespavosti. Pojďme si letní dny  osladit s blahodárnou levandulovou vůní!

Kdo by ji mohl nemít rád? Oblíbená bylinka s drobnými fialovými kvítky totiž umí zázraky. Hojně je využívána v kosmetickém průmyslu pro svou líbeznou vůni a zkrášlující účinky. Dokáže však také zklidnit podrážděnou mysl, odstranit stres a přivolat klidný spánek se sladkými sny.


K přípravě levandulového cukru potřebujeme: krupicový nebo moučkový cukr, sušené kvítky levandule, uzavíratelnou skleničku a případně kousek plátna či hezký ubrousek a stužku na ovázání.


1. krok

První a vlastně zároveň poslední krok je opravdu jednoduchý. Smícháme cukr s levandulovými květy. Zde se vyplatí střídmost, protože levandule je opravdu velmi výrazně aromatická. Doporučujeme na zhruba 200 gramů cukru jednu kávovou lžičku bylinky. Pro intenzivnější vůni lze suroviny nadrobno pomlít v robotu. Mixováním se silice více uvolní a vůně bude ještě výraznější.



2. krok

Směs cukru a levandule nasypeme do skleničky a uzavřeme. Necháme tak několik dnů a občas skleničkou zatřepeme, aby se obsah promíchal a vůně spojila s cukrem. A je vlastně hotovo.
Pokud máme cukr pro sebe, můžeme si jím osladit čaj či jej použít do dezertů nebo na pečení (například klasické bábovce dodá trocha levandulového cukru docela jiný, moderní rozměr).





Jestliže plánujeme cukr použít jako dárek, stačí na víčko uvázat stužkou kousek plátna a hned je na světě roztomilá maličkost pro kamarádku nebo třeba babičku. Stejným způsobem můžete připravit levandulovou koupelovou sůl – pouze zaměníme hlavní sladkou surovinu za slanou a místo cukru smícháme levanduli se solí.


Můj dnešní článek na Studentpointu.



Máte rádi levanduli? Těším se na Vaše komentáře. 








4 komentáře:

  1. Já levanduli přímo zbožňuji. Mám ji na zahradě a v drogerii si kupuji lev.olej do aromalampy:) hezkou neděli. Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. joooo to chápu, já jsem taky levandulový maniak :-)

      Vymazat
  2. Levandulová koupelová sůl je skvělá, ale ten cukr si nedovedu představit.. připadá mi to až moc aromatické pro slazení jídla a pití.. ale nevím, dokud jsem nevyzkoušela :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem dělala, ale vůbec mi levandulový cukr nechutnal, takže ho mám pořád celý v cukřence :-)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .