21. května 2013

.....porpvé se pokusím o makronky


Makronky!

Všichni je znají a milují. Ti kdo milují také výzvy, se dřív nebo později dostanou k pečení makronek doma. Protože obecně se traduje, že zdánlivě jednoduchý recept s pouhými čtyřmi ingrediencemi dokáže potrápit i zkušené cukráře. 

Musím se přiznat, že jsem před pečením makronek nastudovala snad všechny dostupné materiály a slavnostně jsem se plna očekávání dala do díla. 

Použila jsem: 

2 bílky, které jsem nechala několik hodin odstát na lince do pokojové teploty. 
65 gramů krupicového cukru
110 gramů jemně pomletých mandlí
130 gramů moučkového cukru. 
a potravinářské barvivo

V první řadě jsem si v robotu semlela mandlovou moučku na úplně velejemno společně s moučkovým cukrem. Koupila jsem sice mandle už nameleté, ale stejně jsem je ještě chtěla nechat projet robotem a navíc se mi tak i zároveň hezky smíchaly s cukrem. Mandlovo-cukrovou směs jsem prosila přes sítko a větší kousky vyřadila.

Z dvou běžných (případně 3 menších bílků) jsem robotem ušlehala ne docela tuhý sníh a do něj postupně přisypávala za průběžného mísení krupicový cukr. Po vmíchání cukru je nutné sníh vyšlehat dotuha, tak aby po vyndání metel zůstávaly krásné špičky. 

Do sněhu z bílků a cukru postupně stěrkou zamíchám mandlovo-cukrový prášek. V jisté chvíli to šlo docela ztuha, je potřeba pořád míchat stěrkou, ale opatrně, pomalu krouživým pohybem zapracovávat mandlovou moučku s cukrem a trošku potravinářského barviva do bílků. I když se zdá, že je zpočátku tuhá, za chvilku zřídne a to je ta chvíle, kdy jsem směs naplnila do igelitového sáčku s ustřiženým m růžkem. 

V návodech doporučují naznačit si na pečící papír zhruba 3cm kolečka. To jsem neudělala, přiznám se, že jsem stříkala kolečka od ruky, mám tu míru docela nacvičenou z pusinek a taky to šlo. 

Jak jsem věděla z různých návodů, je důležité po nastříkání koleček s plechem důrazně, ale opatrně klepnout o stůl nebo o zem. Klepnutím se uvolní a odejdou vzduchové bublinky. 
Před pečením je opravdu důležité nechat kolečka zaschnout cca 30 minut, jde o to, že by kolečka měla získat na povrchu pevnou vrstvu a přestat se lepit na prst. Pokud nenecháte makronky zaschnout, mohou na povrchu nehezky popraskat. 

Po odpočinutí/zaschnutí makronek je dáváme do trouby na 170 stupňů a necháme je péci 10-15 minut podle typu trouby. Makronky nemají rády teplotní šoky, takže po vyndání z trouby jsem je nechala zhruba 10 minut ještě na plechu a pak přesunula na mřížku. 

Druhý den jsem je poslepovala krémem ze zakysané smetany, másla a malinové marmelády

Chutnaly úžasně a napoprvé se opravdu povedly nad očekávání. Bohužel se ukázalo, že to bylo pouze začátečnické štěstí a druhá várka stejným postupem a receptem dopadla o poznání hůře, ale nevzdávám to a jedu dál, mám v plánu spooooooustu dalších variant. 










Žádné komentáře:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .